Co to jest Digital Signage?

Systemy Digital Signage mogą być bardzo skuteczną pomocą w dostarczaniu informacji Państwa klientom. W konsekwencji ich stosowanie często przekłada się na znaczący wzrost dochodów z prowadzonej działalności. Przedstawiamy, czym są systemy Digital Signage, analizujemy, jakie są wady i zalety tego typu urządzeń oraz kiedy warto je wykorzystać.

Czym są systemy Digital Signage?

Systemy Digital Signage to systemy cyfrowych wyświetlaczy, przy pomocy których multimedialne treści są dystrybuowane. Możemy je porównać do prywatnej telewizji, która nadawana byłaby do wybranej grupy odbiorców. Systemy Digital Signage mogą wykorzystywać różnego rodzaju monitory LCD, monitory CRT, plazmy, tradycyjne monitory, projektory typu Public Displays czy inne, podobne urządzenia. Wszystkie one służą zarządzaniu multimedialną treścią udostępnianą odbiorcy i przekazaniu mu ukierunkowanej informacji. To systemy bardzo uniwersalne, mogą być stosowane zarówno w celach informacyjnych, jak i marketingowych. Bardzo często łączą obydwie te funkcje.

systemy Digital Signage

Zalety systemów Digital Signage

Systemy typu Digital Signage mają bardzo wiele zalet w porównaniu do wykorzystania tradycyjnych form informacji/reklamy. Przede wszystkim umożliwiają wykorzystanie ruchomego obrazu i dźwięku oraz szybką zmianę informacji. To sprawia, że ich skuteczność jest o wiele większa, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych form przekazu.

Systemy Digital Signage umożliwiają bieżącą kontrolę nad wyświetlanymi treściami oraz sprawne zarządzanie nimi. W tych systemach ekran urządzeń może być podzielony na kilka stref, z których na każdej umieszczane są inne treści (np. obraz i tekst). Niewątpliwie zaletą tego rodzaju systemów jest ich uniwersalność i elastyczność, które sprawiają, że poszczególne urządzenia dają się łatwo zaadoptować do różnego rodzaju zastosowań. Ponadto urządzenia te od razu przyciągają wzrok i wzbudzają zainteresowanie.

W jakich sytuacjach warto zdecydować się na wykorzystanie systemów Digital Signage?

Systemy Digital Signage doskonale sprawdzą się wszędzie tam, gdzie potrzebny jest ciągły przepływ aktualnych informacji i ich odpowiednia prezentacja w atrakcyjnej i przystępnej formie. Z tego powodu bardzo często wykorzystywane są w miejscach takich, jak:

  • lotniska,
  • dworce,
  • centra handlowe,
  • punkty sprzedaży,
  • sieci usługowe.

Może się wydawać, że zainstalowanie urządzeń składających się na system Digital Signage musi oznaczać olbrzymie koszty. Nie jest to jednak do końca prawdą. Oczywiście zakup urządzeń kosztuje. Z drugiej jednak strony może okazać się, że w dłuższej perspektywie jest to wydatek, który się opłaca. Dzięki temu nie będą Państwo musieli ponosić regularnie wydatków na druk materiałów reklamowych, przygotowanie banerów czy tablic informacyjnych lub zatrudnienie pracowników w celu udzielania informacji.

Dzięki systemowi Digital Signage zarządzanie informacjami stanie się proste, ich przepływ będzie sprawniejszy. To może w znaczący sposób poprawić wydajność firmy i zwiększyć jej atrakcyjność w oczach klientów.

Reply