Niewielkie browary przyszłością piwa

Samo sformułowanie browar restauracyjny jest wystarczająco atrakcyjne dla uszu, żeby się nim zainteresować. Nie wszyscy jednak wiedzą, z czym to się je i dlaczego na to pojęcie coraz łatwiej natknąć się w Internecie i towarzyskich rozmowach.

Czym są browary restauracyjne?

Zwany także minibrowarem, browar restauracyjny nawiązuje do dawnych czasów, kiedy to dwadzieścia rodzajów piwa nie pojawiało się codziennie w każdym małym sklepiku. Jeszcze dwieście lat temu na porządku dziennym było tradycyjne warzenie piwa w przydrożnych karczmach lub miejskich pubach zamiast warzenia go w wielkich browarach na skalę przemysłową. Dziś jest to bardzo rzadkie, a więc zyskuje status wyjątkowego zjawiska, które przyciąga klientów szukających wyjątkowego złotego trunku o smaku odmiennym od tego, który charakteryzuje sklepowe piwa.

Niewielka cena, browar ceniony wysoko

Prowadzenie biznesu zawsze wymaga inwestycji i na początku bywa bolesne dla portfeli właścicieli. Przy pierwszych badaniach rynku browarów restauracyjnych może odstraszać wysoka cena, browar taki jest jednak inwestycją pewną, bo prawdopodobieństwo zwrotu kosztów nawet w ciągu trzech pierwszych lat jest bardzo wysokie.

Popyt na piwa z niewielkich browarów jest duży. Zainteresowanie tego typu alkoholami nie spada, a wręcz przeciwnie, coraz częściej można spotkać osoby, które o piwach z nieznanych szerzej browarów mogą dyskutować godzinami. Minibrowary zdają się więc inwestycją bardzo przyszłościową, nawet jeśli bazują na bardzo tradycyjnych wzorcach.

Browar restauracyjny – ceny piwa

Oferowanie tak unikalnego towaru, jakim jest piwo warzone w takim miejscu jak niewielki browar restauracyjny, pozwala na dowolne windowanie ceny w górę. Niezależnie jak wysoka jest cena browar z naprawdę dobrym piwem zawsze będzie przyciągał nowych klientów i zadowalał tych, którzy przychodzili wcześniej. W niewielkich browarach restauracyjnych najlepsze jest to, że każdy z nich oferuje niepowtarzalne piwo i każdy może się wciąż rozwijać i dostarczać na rynek nowe smaki.

Reply