Praca w e-commerce – co trzeba umieć i jak zacząć?

Branża e-commerce rozwija się niezwykle prężnie. Znalezienie pracy w tym sektorze jest dla osoby jej poszukującej wcale nie takie trudne, a zgromadzone dzięki niej doświadczenie potrafi otworzyć wiele drzwi. Nawet do prowadzenia swojego własnego biznesu w przyszłości. Co trzeba umieć, aby pracować w e-commerce? Sprawdźmy.

Kto może pracować w e-commerce?

Pracę w elektronicznym handlu może podjąć praktycznie każdy. Ogłoszenia o tego rodzaju zatrudnieniu może zawierać blog e-commerce firmy, w której ubiegamy się o pracę. Wpisy zawarte w takich mediach mogą nam podpowiedzieć również, jakie kwalifikacje musimy posiadać, aby rozpocząć karierę jako pracownik w tym fachu.

Najlepsi kandydaci? Tacy, którzy swobodnie poruszają się w internecie i sprawnie posługują się komputerem. Bardzo mile widziana będzie również znajomość marketingu elektronicznego, choć nie jest ona wymogiem koniecznym dla wszystkich pracodawców. To, co przedsiębiorcy poszukujący pracowników z pewnością docenią to jednak znajomość branży produktów, czy usług, jakie oferuje dane przedsiębiorstwo. Dobrze jest również znać język angielski, który ułatwi nam operowanie w informatycznych systemach.

Blog e-commerce

Specjalista e-commerce – kim jest?

Specjalista e-commerce to osoba, na której spoczywa odpowiedzialność za dystrybuowanie produktów w internecie, a także nadzór i koordynacja tego procesu. Specjaliści mogą być również odpowiedzialni za sprzedaż artykułów, czy pomoc doradczą lub techniczną klientom firmy.

Jakie wymagania stawiane są specjalistom ds. e-commerce? Zdolności analityczne, umiejętność skoncentrowania się na wynikach, rozwiązywania problemów, zarządzania treścią w ramach sklepu, a także (bardzo często) również znajomość: HTML, CMS, PHP, MS Word i MS Excel oraz Google Analytics.

Blog e-commerce – na nim działa się w branży

Bardzo często zadaniem pracownika branży e-commerce jest zarządzanie blogiem firmowym. Na nim znajdują się cenne informacje dla grupy docelowej przedsiębiorstwa. Jest on wskazany do użytkowania jako narzędzie pozycjonujące, dlatego pracownik e-commerce powinien posiadać podstawową wiedzę na temat SEO, która pozwoli mu pisać lub umieszczać na nim treści zgodne z jego zasadami. Blog e-commerce jest świetną platformą marketingową, która nie tylko generuje ruch, ale może również służyć do polepszania wizerunku danej marki. Warto otoczyć go szczególną troską.

Jak zacząć?

Najlepiej jest zacząć od zapoznania się z warunkami przyjęć do interesującej nas firmy. Dobrze jest brać pod uwagę dużych graczy na rynku (choć nie tylko), gdyż są oni w stanie zaoferować nam atrakcyjniejsze stawki. Pamiętajmy jednak, że bez wcześniejszego doświadczenia w zawodzie może być nam trudno dostać wymarzoną pracę. Dobrym pomysłem może być rozpoczęcie pracy w nieco mniejszej placówce, która oferuje niższe stawki, ale jednocześnie da nam możliwość zdobycia niezbędnego doświadczenia i umiejętności, które potem z dumą będziemy mogli zamieścić w swoim CV. Pracy w e-commerce możemy szukać na portalach z ogłoszeniami, ale znacznie skuteczniejszą metodą jest śledzenie forów branżowych i kanałów social media interesujących nas marek.

Reply