Sposoby na kaca

Ciężki poranek – na ogół w ten sposób wyobrażamy sobie dzień po spożyciu. Problemy z podniesieniem się z łóżka, ból głowy, nudności, drżenie rąk, żołądek, wątroba i inne narządy wewnętrzne jakby krzyczały do nas ze zmęczenia i przeciążenia…. W tej sytuacji największe ukojenie daje sen, tabletka na ból głowy czy lekkostrawna dieta, ale skutki kaca są odczuwalne przez dłuższy czas, zwłaszcza jeśli dzień wcześniej przesadziliśmy…

Lepiej zapobiegać niż leczyć

Najlepiej byłoby zaniechać piątkowych spotkań ze znajomymi, czy sobotnich grillów z rodziną, jednakże, umówmy się, w ten sposób to się nie odbywa.

W tej sytuacji pozostaje nam odpowiednio przygotować się do takiego spotkania i ewentualnego spożycia. Te kilka zasad z pewnością zminimalizuje skutki udanego spotkania w gronie najbliższych.

1.Nie warto pić na pusty żołądek, ponieważ wtedy alkohol szybciej wchłania się i szybciej rozkłada, co niekorzystnie wpływa na nasze samopoczucie dnia następnego. Dlatego chcąc pić alkohol, jedzmy i przed i w trakcie, a kac może w ogóle nie nadejść.

2. Wybierając rodzaj spożywanego alkoholu, lepiej wybrać jasny trunek, ponieważ te ciemne zawierają garbniki i domieszkę alkoholu metylowego, który jest trujący dla organizmu, przez co dnia następnego bardziej boli głowa i gorzej się czujemy.

3. Alkohol odwadnia organizm, dlatego w trakcie spożywania warto pić dużo napojów – najlepiej sprawdza się woda, ale też herbata, soki. Im więcej wypijemy w trakcie tym mniej odwodnimy organizm i lepiej będziemy się czuć dnia następnego.

4. Najlepszy sposób na kaca to na pewno ograniczenie ilości spożywanego alkoholu, sięganie po mniej wyskokowe alkohole, z mniejszą ilością % i co jest najważniejsze: niemieszanie trunków.

5. Istnieją także suplementy minimalizujące skutki dnia poprzedniego. Sprawdzonym sposobem na kaca jest 2kc, który pomaga na kaca, jeśli będziemy stosować do zgodnie z zaleceniami producenta. Szczegóły znajdą Państwo pod linkiem: https://www.2kc.pl/2kc-jak-stosowac-zeby-uniknac-kaca

 

Spanie w bezpiecznej pozycji

Jeśli z jakiegoś powodu nie udało się nam zapobiec nadmiernego spożycia albo przygotować się do tego odpowiednio zanim zaczęliśmy, a nie mamy przy sobie suplementu 2kc, zanim położymy się spać zadbajmy o to, by nasza pozycja była bezpieczna. Nie śpijmy na plecach, ponieważ w przypadku, gdyby doszło do wymiotów możemy się zachłysnąć, a w najgorszym wypadku nawet udusić.

Woda zdrowia doda

Wiemy, że alkohol odwadnia organizm, ale nie zawsze pamiętamy o tym w trakcie zakrapianego spotkania. By zminimalizować efekt dnia następnego, przed snem warto wypić wodę mineralną. Bardzo dobrze działa też sok pomarańczowy, który nie dość że nawadnia, to dostarcza organizmowi witamin i korzystnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu.

Dzień po warto poświęcić na dalsze nawadnianie. Idealnie sprawdzi się woda mineralna niegazowana, sok pomarańczowy, pomidorowy czy też napoje izotoniczne, które ze względu na wysoki poziom elektrolitów szybciej regenerują organizm.

Naturalne sposoby na kaca

Nasze babcie powiedziałyby, że szybkim sposobem na kaca jest zjedzenie miski rosołu i rzeczywiście coś w tym jest. Najlepiej taką miskę zjeść zanim zdarzy nam się zaszaleć, ale i dnia następnego poczujemy ulgę i pragnienie… Podobnie działa wypicie soku z kiszonej kapusty.

Inne źródła podają, że dobrze działa wypicie herbaty miętowej z miodem, bądź cukrem.

Niedopuszczanie do hipoglikemii

Alkohol zaburza produkcję cukrów, dlatego nadmierne spożycie naraża organizm na ich niedobór. To dlatego na kacu czujemy się źle. Glukoza jest paliwem dla naszego mózgu, stąd przy niedoborze jej trudniej nam się skoncentrować i drżą ręce. Pomaga wcześniej wspomniany sok pomidorowy, miód bądź herbata z cukrem.

Ograniczanie bólu głowy

Ból głowy na kacu dotyczy większości cierpiących na tą dolegliwość. Przyjęcie tabletki powinno pomóc, ale nie zawsze jesteśmy w stanie przełknąć przez podrażniony przełyk twardej tabletki. W takich sytuacjach idealnie sprawdzają się tabletki musujące, napój witaminowy np. 2 kc https://www.2kc.pl/2kc-drink  Dobrze działają też witaminy: C i B oraz magnez.

Jedzenie małymi kęsami

Jeśli uda nam się poczuć lepiej, warto jest przyjmować posiłki. Pożywienie najlepiej przyjmować małymi kęsami, bez pośpiechu. Dobrze sprawdzi się wspomniany wcześniej rosół, ale też posolona jajecznica, która pomoże zatrzymać wodę w organizmie.

Reasumując, lepiej zapobiegać niż leczyć. Jeśli natomiast w ferworze spotkania zdarzy nam się nie pomyśleć o tym co będzie rano, idealnie sprawdzi się suplement diety 2 kc – zażyty nawet na chwilę przed zaśnięciem zminimalizuje skutki nadmiernego spożycia napojów wyskokowych. Jeśli i o tym zapomnimy, warto sięgnąć po wspomniane sposoby i „być mądrzejszym” przy okazji kolejnego zakrapianego spotkania.

Reply