Szukaj

Podpowiadamy jak zdrowo się odżywiać

„Jesteśmy tym, co jemy” – mówi pewne doskonale znane wszystkim powiedzenie, które jest często powtarzane przez guru „żywnościowych”. Bez wątpienia to, czym się odżywiamy ma wpływ na nasze samopoczucie i oczywiście zdrowie. Jeśli chcesz wprowadzić do swojej diety wartościowe pożywienie lub szukasz alternatyw dla tradycyjnych posiłków, to w tym artykule przedstawimy Ci dwa ciekawe produkty, które są bombami odżywczymi dla Twojego organizmu.

Quinoa – jeden z najpopularniejszych prozdrowotnych produktów na świecie

Quinoa to bezglutenowa, bogata w białko roślina, która jako jedna z niewielu posiada w swoim składzie wszystkie 9 aminokwasów. Jest również bogata w błonnik, magnez, witaminy z grupy B oraz żelazo, potas, wapń, fosfor i szereg antyoksydantów.

Wprowadzenie do swojej diety tego wyjątkowego ziarna pozwoli Ci wzbogacić swój codzienny jadłospis, który zyska również ciekawego urozmaicenia. Quinoa jest – ze względu na swoje właściwości – jest nasionem, jednak jest spożywana jak ziarno. Może być znakomitym zamiennikiem kasz, makaronów, czy takich dodatków do posiłków, jak np. ziemniaki.

kasza bulgur

Quinoa była spożywana w imperium Inków i uznawana przez tamtejszą ludność za święte ziarno. Nie było tak jednak bez powodu. Dobroczynne właściwości rośliny na ludzki organizm to nie tylko bogactwo witamin i minerałów, jakie w niej znajdziemy. W ziarnach quinoa znajdziemy flawonoidy, które są jednymi z antyoksydantów. A ich pozytywny wpływ na zdrowie – umożliwiające zwalczanie wolnych rodników – jest powszechnie znany. W quinoa znajdziemy również kwercetynę, która posiada właściwości przeciwzapalne, przeciwwirusowe i antydepresyjne.

Kasza bulgur – kolejnym zdrowym zamiennikiem popularnych węglowodanów

Innym zdrowym zamiennikiem węglowodanów, które chętnie zawieramy na swoim talerze jest kasza bulgur. Dzięki jej obecności w naszym codziennym jadłospisie nie tylko urozmaicimy swoją dietę, ale również poprawimy swoje zdrowie. Bulgur jest rośliną bogatą w białko, dlatego jest ona świetnym dodatkiem do posiłków osób będących na diecie niskowęglowodanowej. Dzięki wysokiej zawartości cynku w składzie pomaga w syntezie białek, co poprawia odporność całego organizmu. Spożywając regularnie kaszę bulgur ryzyko przeziębienia będzie znacznie mniejsze.

Co więcej, kasza bulgur jest również doskonałym ziarnem dla osób odchudzających się. A to wszystko dzięki temu, że już dwa kubki ugotowanej kaszy pokrywają pół dziennego zapotrzebowania na błonnik. Bulgur świetnie sprawdzi się także u osób cierpiących na anemię – zawiera dużo żelaza.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">html</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*