Reklamacja towaru przecenionego

W ostatnich dniach można zauważyć tłumy w galeriach handlowych. Oczywiście powodem wzmożonych zakupów są posezonowe obniżki cen, które dla większości z nas są świetną okazją do powiększenia swojej szafy.

Handlowcy decydują się na posezonowe promocje, ponieważ są one dla nich bardzo korzystne. Po pierwsze dzięki niższej cenie pozbywają się towaru, który nie „zszedł”, a także nie ponoszą dodatkowych kosztów ich magazynowania.

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że towar przeceniony również podlega reklamacji. Nie ważne czy podstawą reklamacji jest obniżona cena towaru wadliwego czy posezonowa wyprzedaż klient posiada prawo do reklamowania takiego towaru. Jeżeli reklamujemy towar, którego cena była obniżona ze względu na jakieś usterki nie możemy reklamować tych wad, które nie były ukryte w momencie zakupu. Tak więc przykładowo kupując buty sportowe, które posiadały złe wykonanie nie mogą podlegać reklamacji  w późniejszym czasie z tego powodu. Natomiast wszystkie inne przypadki można zareklamować na podstawie Ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176). Każdy sprzedawca odpowiada za sprzedany towar przez okres dwóch lat. Może on zostać skrócony za zgodą obu stron, jednak nie może wynosić mniej niż rok. Natomiast konsument, któremu trafił się wadliwy towar powinien w ciągu dwóch miesięcy zawiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru z umową.

http://access2.pl/

Warto kupować rzeczy na wyprzedażach, ale w granicach rozsądku. Nie powinno się ulegać emocjom i korzystaniem z okazji za wszelką cenę. Zanim zdecydujemy się na zakup danej rzeczy należy zastanowić się czy potrzebujemy akurat nowych butów Nike czy tylko mamy na nie ochotę, ponieważ są tańsze niż tydzień wcześniej. Powinnyśmy sprawdzić czy nowa cena towaru jest proporcjonalna do jego jakości czy jest to tylko chwyt sklepów z markową odzieżą. Jeżeli zdecydujemy się na zakup pamiętajmy o tym, że sprzedawca jest zwolniony z odpowiedzialności , gdy w momencie sprzedaży kupujący miał świadomość wady.

Reply