Rodzaje nagród w programie lojalnościowym

Co tak naprawdę wpływa na zaangażowanie uczestników programu lojalnościowego? Można tu wskazać wiele czynników, które razem składają się na skuteczną strategię. Jednak spośród nich najważniejsze wydają się być nagrody, których rodzaj i wartość skłaniają uczestników do coraz to większej aktywności w ramach programu lojalnościowego.

Aby nagroda motywowała uczestnika, musi spełniać jego oczekiwania, będąc jednocześnie dostosowana do stopnia zaangażowania. Programy lojalnościowe obejmują przede wszystkim benefity w postaci nagród rzeczowych i pieniężnych.

Nagrody pieniężne

Jest to najczęstszy i w zasadzie najprostszy sposób nagradzania za aktywność. Realizowany jest w formie bonów zakupowych w wybranej sieci sklepów lub karty prepaid doładowywanej środkami pieniężnymi. Dla organizatora jest to wygodne rozwiązanie, ponieważ nie wymaga opracowywania specjalnego katalogu nagród. Preferują ją również sami uczestnicy programów, którzy doceniają możliwość dokonywania w dowolnym momencie samodzielnego wyboru ewentualnych benefitów.

Mimo niewątpliwych zalet, nagroda pieniężna w nieco mniejszym stopniu aniżeli inne rodzaje benefitów wpływa na budowanie lojalności klientów względem marki.

Nagrody rzeczowe

Aby spełniły swą rolę, muszą to być przedmioty pożądane przez uczestników. Nie mogą ich stanowić produkty powszechnie dostępne, łatwe do nabycia, znajdujące się w ofercie. Nagroda rzeczowa powinna być dla uczestnika na tyle atrakcyjna, aby chciał się starać o jej uzyskanie.

Stworzenie katalogu nagród rzeczowych wymaga bardzo dużo pracy, przy czym ważne jest uwzględnienie oczekiwań uczestników. Benefity muszą być nie tylko dobrze dobrane, ale też dostosowane pod względem wartości do przewidywanego stopnia zaangażowania.

Reply