Reklamacja obuwia sportowego

Często zdarza się, że nowo zakupiona rzecz psuje się po kilku tygodniach, bądź miesiącach użytkowania. Większość społeczeństwa nie jest świadoma, że takie produkty można zareklamować.

W przypadku reklamacji obuwia sportowego należy powołać się na Ustawę z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego. Nie każdy z kupujących wie, że również sprzedawca może odpowiadać za tzw. „niezgodność towaru z umową” przez dwa lata d dnia od daty zakupu, niezależne od tego czy produkt posiada gwarancję na buty sportowe czy nie. Dlatego też reklamując buty można wybierać z dwóch opcji: skorzystanie z uprawnień z tytułu gwarancji czy też z praw konsumenckich. Najczęściej sklep sportowy usilnie odmawia przyjęcia towaru do reklamacji. Ma do tego prawo w przypadku:

– naturalnego zużycia obuwia nawet we wcześniejszym okresie niż dwa lata od daty zakupu

– obuwia, które w momencie sprzedaży miało widoczne wady, usterki

–  uszkodzenia na skutek nieprawidłowego użytkowania

– złego dopasowania obuwia do stopy

– różnic w kolorze, strukturze wynikające z naturalnych właściwości skóry

– przemakania obuwia

https://agglo.pl/

Każdy konsument może żądać naprawy obuwia, wymiany na nowy towar lub zwrotu gotówki. Na początku można spróbować je naprawić. Aczkolwiek taki proceder może się ciągnąć w nieskończoność, aż sprzedawca uzna, że nie da się go naprawić. Wówczas można żądać wymiany na nowy towar lub zwrotu gotówki. Jednak ostatnia opcja nie występuje zbyt często. Według przepisów sprawa taka powinna zostać załatwiona w ciągu 14 dni od sporządzenia dokumentu. W przeciwnym razie sklep musi zaspokoić roszczenia klienta.

One Response - Add Comment

Reply